Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
1.    Üzemeltető adatai

Cégnév: FER-BETTA Kft.
Székhely: 1074 Budapest, Csengery utca 23. 1/5.
Adószám: 12005576-2-12
Cégjegyzékszám: 01-09-366932
Képviselő: Tetruashvili Lia
Telefonszám: +36-30-252-0890
E-mail: info@ferbetta.hu
Weboldal: http://www.popupsnacks.hu

2.    Tárhelyszolgáltató adatai

Cégnév: Shoprenter Kft.
Székhely: 4028 debrecen, Kassai út 129.
Telefonszám: +36-1-234-5012
E-mail: info@shoprenter.hu
Weboldal: http://shoprenter.hu

3.    Fogalmak

Áru: az eladásra kínált termékek összessége.

Fogyasztó: az a természetes személy, aki a webshopon keresztül terméket vásárol saját, nem gazdasági célra.

Fogyasztói szerződés: a fogyasztó (Vevő) és a vállalkozás (Eladó) között létrejövő szerződés, melyet a webshop online platformján keresztül kötnek.

Honlap: a www.popupsnacks.hu internetes oldal, amelyen a vásárlók megrendelhetik a termékeket.

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1.    a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
2.    a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Megrendelés: a vásárló által elektronikusan leadott vásárlási igény.

Szolgáltató: FER-BETTA Kft, mint a webáruház üzemeltetője.

Termék: minden, a webshopban megrendelhető snack jellegű áru, pl. popcorn, chips.

Vételár: a termék vásárlásáért fizetendő ár.

Visszaigazolás: az a rendszer által küldött e-mail, amely rögzíti a megrendelés részleteit.

Webshop: a www.popupsnacks.hu címen elérhető online áruház.


4.    Általános tudnivalók

Jelen Általános Szerződési feltételek a PopUpSnacks webshop (http://www.popupsnacks.hu) használatára, valamint a vásárlás feltételeire vonatkoznak. A megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát.


5.    Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
•    1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
•    2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
•    2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
•    151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
•    10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
•    45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    
•    19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
•    1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
•    2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
•    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
•    AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
•    A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. Rendelet


6.    Fogyasztói jogok

Szavatosság
A vevő jogosult kellékszavatossági igényt érvényesíteni, ha a termék:
•    hibás,
•    lejárt szavatossági/fogyaszthatósági idejű,
•    romlott, sérült, szennyezett, hiányos.
A szavatosság az átvételkor már meglévő hibákra vonatkozik, és élelmiszerek esetén ez a határidő a fogyaszthatósági időhöz igazodik — ha azon belül hibás vagy romlott a termék, akkor a vásárló élhet a szavatossági jogával.

Elállási jog
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A 14 napos elállási jog nem vonatkozik az alábbi esetekre (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § alapján):
•    gyorsan romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékek, vagy
•    lezárt csomagolású élelmiszerek, amelyeket felbontás után egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem lehet visszavenni.
A vevő jogosult élni a 14 napos elállási jogával amennyiben a megrendelt árut még nem bontotta fel. Az elállási szándékot Vevő az info@ferbetta.hu e-mail címen köteles jelezni. A visszaküldés költsége a vásárlót terheli.

7.    Teljesítési határidő
A fogyasztónak minősülő Vevő esetén, a Felek eltérő megállapodásának hiányában, az Eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani az Árut.
A fentiek alapján a megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az ettől esetlegesen eltérő (de 30 napnál nem hosszabb) teljesítési határidőről az Eladó az egyes szállítási módoknál ad tájékoztatást.
Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint eljárni az Eladóval szemben.


8.    Megrendelés folyamata

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges.

A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú -  terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket, ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Megrendelés elküldése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „A termék a kosárba került!” szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Tovább a megrendeléshez” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra!
A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a mennyiségek változtatásának hatására megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
 A „Kosár áttekintése” gomb lenyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén az Ön által fizetendő teljes vételár. A "Tovább a megrendelésre" gombbal tud továbblépni az adatok megadásához. A „Szállítás” dobozban kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket milyen módon kívánja átvenni. Kiszállítás esetén - ami GLS házhozszállítás, GLS csomagpont vagy GLS csomagautomata - a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén, kivéve ha eléri az ingyenes szállítás értékhatárát, melyet a rendszer az egyes átvételi módoknál jelez, illetve megtalálhatja a "Szállítás díjak” pontban.
Az „Adataid” szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni, abban az esetben, ha házhozszállítást kér, vagy a legördülő listából tudja kiválasztani az átvételi pontot. Előszőr azoknak a településeknek a listájából tud választani, ahol elérhető átvételi pont, majd a településen elérhető átvételi pontok közül tud választani. A ”Fizetési mód” szövegdobozban a rendszer automatikusan az „Átvételi mód” során megadott adatokat be tudja tölteni, amennyiben Ön bejelöli a "Megegyezik a szállítási adatokkal" mező pipáját. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a számlát, kérjük adja meg számlázási adatait. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt. A "Megrendelés elküldése" gomb megnyomásával tudja rendelését véglegesíteni.
A rendelés áttekintése
A rendelési folyamat során a rendelni kívánt termékek a Kosár blokkban jelennek meg Önnek, valamint pipa jelöli a kiválasztott opciókat, melyeket a rendelés véglegesítéséig módosíthat az adott mező sorában. A rendelési adatok áttekintésére a "Megrendelés elküldése" gomb megnyomásáig van lehetősége, ezt követően már nincs.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. 
Ön a „Megrendelés elküldése”  gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A vételi ajánlat a "GLS csomagod elkészült" vagy "Csomagod átvehető" tárgyú emailek útján kerül elfogadásra. A rendelés leadását követően egy automata rendelés összesítő emailt küldünk, mely nem minősül a vételi ajánlat elfogadásának.

Amennyiben az Eladó minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a popupsnacks.hu webáruházban, akkor Eladó nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától.


9.    Termékek és árak
A webshop snack termékeket kínál, jelenleg: OMYPOP Popcorn és Superbon Chips.
Minden ár forintban értendő, tartalmazza az ÁFA-t.
Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget, az külön kerül felszámításra.


10.    Fizetési módok
•    Bankkártyás fizetés: Barion
Webáruházunkban lehetőség van bankkártyás fizetésre a Barion rendszerén keresztül. A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, amely a Magyar Nemzeti Bank engedélyével működő elektronikus pénzkibocsátó intézmény (engedély száma: H-EN-I-1064/2013).
A Barion rendszeren keresztül a következő kártyákkal lehet fizetni:
•    Mastercard
•    Maestro
•    Visa
•    Visa Electron
•    American Express
A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A fizetés a Barion biztonságos rendszerén keresztül történik.
A vásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámládon.
A vásárlás során lehetőség van Barion tárcával is fizetni. A Barion tárca lehetővé teszi a gyors és kényelmes fizetést regisztrált felhasználók számára.
További információ: www.barion.com
•    Utánvét (készpénz vagy kártya a futárnál)
Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. "Utánvétel" esetén lehetősége van bankkártyával is fizetni. Az utánvétes fizetési mód választása extra költséggel jár, melynek öszegét a Szállítási díjak pontban találod.

11.    Szállítási módok:
Shoprenter GO rendszerén keresztül (GLS futárszolgálattal)
•    Házhozszállítás:
A termékeket a GLS futárszolgálat szállítja házhoz. A házhoz szállítás ára a rendelés összegétől és a csomag súlyától függ. A pontos díjat a megrendelés véglegesítése előtt, a pénztár oldalon található kalkulátor segítségével tudja megtekinteni.

•    GLS csomagpont
A csomagok a GLS átvételi pontokon is elérhetők, ahol a vásárló személyesen átveheti a termékeket. Az ilyen típusú szállítási mód ára a csomag méretétől és a kiválasztott csomagponttól függően változik. A pontos díjak a Szállítási díjak pontban találhatóak. 

•    GLS csomagautomata
A csomagok a GLS csomagautomatákban is elérhetők, ahol a vásárló személyesen átveheti a termékeket. Az ilyen típusú szállítási mód ára a csomag méretétől és a kiválasztott csomagautomatától függően változik. A pontos díjak a Szállítási díjak pontban találhatóak. 

12.    Szállítási díjak:
A szállítási díjak az alábbiak szerint alakulnak:
•    Házhoz szállítás:
o    0 – 11.999 Ft rendelési összegig: 1.490 Ft (bruttó)
o    12.000 Ft feletti rendelés esetén: ingyenes szállítás
o    Utánvét: 382 Ft

•    Csomagpontok:
o    0 – 11.999 Ft rendelési összegig: 1.190 Ft (bruttó)
o    12.000 Ft feletti rendelés esetén: ingyenes szállítás
o    Utánvét: 328 Ft

•    Csomagautomata:
o    0 – 11.999 Ft rendelési összegig: 1.041 Ft (bruttó)
o    12.000 Ft feletti rendelés esetén: ingyenes szállítás
o    Utánvét: 382 Ft
13.    Szállítási idő:
A szállítás várható ideje:
•    Házhoz szállítás: 2-4 munkanap
•    Csomagpontos átvétel: 2-5 munkanap
•    Csomagautomat: 2-5 munkanap
A szállítási idő munkanapokra vonatkozik, ünnep- és hétvégén nem történik szállítás. A pontos szállítási idő a rendelés napjától függően változhat, és azt a futárszolgálat az értesítő e-mailben jelzi.
14.    Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 
15.    A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

16.    Árak
Az árak Ft-ban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát.  Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Egyes Áruk a fentiektől eltérően 18%-os áfát tartalmaznak.


17.    Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
•    0 Ft-os ár,
•    kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz képest tévesen számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 500 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetben a Felek között nem jön létre szerződés.


18.    Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend

Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosítottnál hosszabb, Eladó által biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérelheti az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítások költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló email fiókjában hozzáférhetővé válik.
Eladó jogosult megtagadni azon Vásárlók kiszolgálását, akik korábban szerződésszegést követtek el.

19.    Számlázás
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
A csomag nem tartalmaz nyomtatott példányt, a nyomtatásról szükség esetén Vásárlónak kell gondoskodnia.


20.    Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.

21.    Panaszkezelés és jogérvényesítő lehetőségek

Panaszügyintézés
A vásárló a termékkel vagy a szolgáltatással kapcsolatos panaszát a következő módon teheti meg:
•    Email: A panaszok bejelentése az info@ferbetta.hu email címen történhet. A beérkezett panaszokat legkésőbb 30 napon belül megválaszoljuk és orvosoljuk, amennyiben az a jogszabályoknak megfelelő.
•    Postai úton: A vásárló postai úton is benyújthatja panaszát a webshop hivatalos címére. Az ügyfélszolgálat válaszadásához szükséges adatokat (név, cím, panasz leírása) mellékelni kell.
•    Telefonon: A panaszokat telefonon is be lehet jelenteni, ha az ügyfélszolgálat rendelkezésre áll, de a telefonos panaszkezelés esetében is szükséges a részletes leírás, hogy pontos választ tudjunk adni.

Minden panaszról jegyzőkönyvet készítünk, és a válaszadás után a panasz kezelése érdekében szükséges lépéseket megtesszük.

Jogérvényesítő lehetőségek
A fogyasztóknak a jogvita rendezésére a következő lehetőségek állnak rendelkezésére:

•    Békéltető Testület: a vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat jogvita esetén. A Békéltető Testület ingyenes eljárást biztosít, amely segíthet a fogyasztó és a szolgáltató közötti vitás ügyek megoldásában.
o    A Békéltető Testületek listáját és elérhetőségeit itt lehet elérni:  https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai


•    Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.

•    Online vitarendezési platform (ODR): Az Európai Bizottság által működtetett Online Vitarendezési platformon keresztül is rendezhetőek a jogviták. Az ODR platform célja, hogy gyorsan és hatékonyan segítse a fogyasztók és szolgáltatók közötti jogviták online megoldását.
o    A platform elérhetősége: https://ec.europa.eu/odr

•    Fogyasztóvédelmi eljárás: panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek elérhetősége itt található:

https://api.nkfh.gov.hu/uploads/kormanyhivatalok_elerhetosegei_c92289cb4d.pdf

•    Bírósági eljárás: amennyiben a fent említett vitarendezési módok nem vezetnek eredményre, a vásárló a bírósághoz is fordulhat jogi sérelmeinek érvényesítése érdekében.


22.    Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: FER-BETTA Kft.


23.    Adatkezelés 

Az adatkezelés az Adatkezelési Tájékoztató szerint történik, amely elérhető a weboldalon.


24.    Egyéb rendelkezések

A jelen ÁSZF 2025. április 23-tól érvényes.
A webshop fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására.